Naujienos

„KŪRYBINĖ STEAM SAVAITĖ DARŽELYJE 2020“

2020 m. birželio 15-19 d.

     Pasinerti į pažinimo ir tyrinėjimo pasaulį smalsu kiekvienam vaikui. STEAM ugdymas suteikia vaikams daug galimybių aktyviai tyrinėti ir laisvai kurti. Lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo mokytojos Romutė ir Dovilė su 5-6 metų ugdytiniais dalyvavo respublikinėje akcijoje „Kūrybinė STEAM savaitė darželyje 2020“, kurią inicijavo Vilniaus lopšelis-darželis „Mažylis“. Akcijos tikslas – kūrybiškai, aktyviai veikiant su turimomis inovatyviomis priemonėmis siekti nuosekliai ir sistemingai įgyvendinti STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) idėjas kasdieninėje ugdymo(si) praktikoje.

      Visą savaitę buvo įgyvendintos šios veiklos:

  • Piešimas kitaip“ – vaikai eksperimentavo piešdami ant netradicinių medžiagų. Išbandė piešimą guašu ant akmenų, medžio šakų, flomasteriais ant medinių lentelių, spalvotomis kreidelėmis ant šaligatvio plytelių ir sportinės dangos. Savo pastebėjimais dalinosi su draugais ir padarė išvadas, kad piešti ant kitų medžiagų daug įdomiau, negu popieriaus lape.
  • Žaidimų nameliai“ – vaikai diskutavo, kaip pastatyti iš karklo vytelių žaidimo namelius. Kėlė hipotezes, kaip statomas namas bus tvirčiausias, vartė knygas, enciklopedijas ir ieškojo variantų. Nusprendė, kad nameliuose galėtų apsigyventi raidės, skaičiai, geometrinės figūros, pasakų personažai. Statymo procesas vaikams suteikė daug teigiamų emocijų, lavėjo jų vaizduotė, o savo paties sukurtoje erdvėje smagu ramiai pabūti, pasidalinti įspūdžiais su draugais, pavartyti knygas.
  • Sportinės varžybos“ – vaikai galėjo naudojant technologijas tyrinėti savo aktyvumą ir atsakyti į klausimus: kaip toli galiu nušokti įsibėgėjus ar iš vietos? kaip galima greičiau pasiekti finišo liniją, ar bėgant po vieną, ar dviese susikibus rankomis? kaip gali numesti kamuoliuką toliau, metant iš vietos ar įsibėgėjus? Veiklos metu vaikai naudojosi megafonu pranešinėdami dalyvių vardus, davė startą švilpuku, matavo atstumą metru ir pėda, fiksavo laiką telefone esančiu laikmačiu, matavo sieksniu bokštelių atstumus, patikrinto ar sieksnis tikrai atitinka vieno metro atstumą.
  • Basų kojų takas“ – vaikai eidami taku po kojomis pajuto smėlio smilteles, natūralius akmenis, grublėtus kankorėžius, medžių žievę, drožles, žvyrą, medžio šakeles, nugludintus pagaliukus. Tyrė medžiagų savybes, kurios kietos, minkštos, šiurkščios, kutenančios, spaudžiančios. Tako paklotė maloniai nustebino ir suteikė galimybę patirti neįtikėtinus pojūčius. Atlikdami eksperimentą „Skęsta – plūduriuoja“ metė į vandenį įvairias gamtines medžiagas ir stebėjo, kurios nuskęsta, o kurios plūduriuoja. Rezultatus žymėjo lentoje ir padarė išvadas, kad sunkesnės medžiagos nuskęsta.
  • Mašinų lenktynės“ – vaikai turėjo galimybę skaičiuoti ir matuoti, kiek gali nuvažiuoti mašinos nuo aukščiau ir žemiau pakeltos rampos, kurios mašinos nuvažiuoja ilgesnį atstumą, didesnės ar mažesnės. Leisdami rampa įvairaus dydžio mašinėles, vaikai žymėjo jų nuvažiuotą atstumą lentoje. Paaiškėjo, kad iš aukščiau važiuojančios mašinėlės nuvažiuoja trumpesnį atstumą, o mažos mašinėlės nuvažiuoja kur kas ilgesnį atstumą. Vaikai samprotavo ir padarė išvadas, kad mašinos kurios yra lengvesnės greičiau įsibėgėja dėl to jų važiavimo atstumas ilgesnis.

    Vaikai dalyvaudami veiklose buvo skatinami bendrauti ir bendradarbiauti, padėti vienas kitam, mokėsi dirbti komandose. Kadangi veiklos buvo įdomios, jie noriai įsitraukė, rodė iniciatyvą, pasakojo ir dalinosi idėjomis, kaip padaryti kitaip. Atliekant bandymus, eksperimentus mokėsi kelti hipotezes, aptarti gautus rezultatus ir daryti išvadas.

     Dalyvavimas akcijoje vaikams suteikė galimybę kūrybiškai veikiant, aktyviai tyrinėjant patirti daug įspūdžių ir gerų emocijų.